Dag drie! dinsdag 4 september - Reisverslag uit Budapest X. kerület, Hongarije van Sietske - WaarBenJij.nu Dag drie! dinsdag 4 september - Reisverslag uit Budapest X. kerület, Hongarije van Sietske - WaarBenJij.nu

Dag drie! dinsdag 4 september

Blijf op de hoogte en volg Sietske

04 September 2012 | Hongarije, Budapest X. kerület

Het duurde even maar hier is mijn verslag van dag drie. Ik begin weer aan een wandeling door de stad. Voor de witte Elisabethbrug of erzebethbrug sla ik rechtsaf Vaci utca het is een grote straat, gisteren was ik bij het gedeelte geweest met de cafe's en de restaurant. Nu kom ik terecht in de winkelstraat :) :) :) Er is een H&M een Mango een Zara en een Six. Daarna kom ik op een plein uit bij het Hardrockcafe, waar je ofcourse een t-shirt van moet hebben.
Ik loop nog een stuk verder en kom uit bij een aantal mooie gebouwen(waaronder het Donau paleis) waar dure auto's voor staan en een universiteit. Daarna loop ik over de kettingbrug waar een aantal Chinesen me aansprekn, of ik ze op de foto wil zetten. Waarna ze natuurlijk ook foto's van mij maken :).
Ik neem vanaf Buda de metro naar het Parlementsgebouw waar ik een paar mooie plaatjes kan schieten en ook van het volkskundig museum. ik ga nergens in om dat ik dat later wel kan doen wanneer het minder mooi weer is. Ik loop door langs het water en ga met de margaretha brug naar het Margeretha Sziget eiland(een ander eiland dan het festival) T is echt een chille plek om rond te hangen. Er zijn veel stelletjes. Er is een fontein die op het ritme van de muziek aan en uit gaat. Er zijn allemaal zwembaden en discotheken. Daarnaast is er een groot grasveld omringd met mooie bloemen(even voor mama op de foto gezet). Daarachter is een ruine en een spa. Ik ben met de bus en de tram en metro weer terug gegaan. Heb thuis nog even wat gegeten. Om half 9 heb ik met Nathalie (iemand ook van de Hanze) afgesproken. Ik heb haar één keer kort op school gezien. Ze komt met haar vriend en een vriend van haar vriend. We spreken af bij Szimpla vlak bij mijn huis. Het is een mooie bar waar allemaal verschillende lampenkappen opgehangen zijn. Er worden stomme films getoond er staat een halve auto in het midden. Je kunt ook in een doormiddengezaagd bad zitten. Nathalie heeft haar vriend op Sziget ontmoet hij komt uit turkije zijn vriend ook. Zij studeren hier al een jaar. Ze wonen samen met zn drieen. Daarna zijn we nog naar een bar geweest wat een soort tuin was met allemaal tropische planten. Onder de grond is live muziek en er zit een hostel aanvast. Niet iets wat je snel in nederland zou vinden. Daarna gaan we nog naar twee goedkope baretjes waar je aan de staat zit. Je kunt een Moijto bestellen voor 2 euro. T is hier wat minder gezellig. De vriend van Nathalie is om 0000 jarig dus daar drinken we nog een Wisky op en om 1 uur ga ik naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Budapest X. kerület

Sietske

Actief sinds 02 Sept. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 5736

Voorgaande reizen:

01 September 2012 - 01 Februari 2013

Minor in Budapest

Landen bezocht: